De man die viel

Geplaatst: 4 november, 2013 in column, Dingen van de dag

Boem!, en daar lag hij, onder zijn fiets. Geruisloos kroop de dronken man, ik schat van een jaar of vijftig, overeind om zijn reis met de fiets, slingerend en wel, af te maken.

Ik kijk naar mijn rechter bovenarm. Daar zit een rode streep. Die zit er al jaren, want ik ben ook wel eens omgevallen met mijn fiets. En dat ik een persoon negeerde die mij zag me vroeg of alles goed was. En ik stilletjes en zwijgend weer op mijn fiets klom en er slingerend vandoor ging.

Want ik was dronken, getrouwd en had een gezin. En was betrapt.

Daarom denk ik soms aan de man die viel. Ik hoop dat het toch nog goed met hem is gekomen.

Geef een reactie

