Vaarwel Lou Reed

Geplaatst: 1 november, 2013 in column, Dingen van de dag

Lou Reed overleed tijdens een van zijn Tai Chi sessies. En je weet hoe dat gaat met Tai Chi. Je maakt langzame bewegingen, met hier en daar een stapje. Ik stel me dan zo voor dat hij steeds langzamer Tai Chi’de tot hij stilstond en omviel. Boem. Vredig en in balans.

En wat gebeurt er met je als je tijdens je Tai Chi sterft.
Word je opgeraapt en in een kist gegooid?
Bel je 112?
Wacht even tot hij ‘klaar’ is met zijn sessie?
En misschien is er wel een: ‘ik ben dood pose,’ in Tai Chi.

En Lou Reed was Tai Chi meester, dus dat had zomaar gekund.

Ik wil dat soort dingen liever niet weten. Voor mij is Lou op een mooie nacht, in zijn slaap, overleden, rustig, kalm en dromend van een perfect day.

Vaarwel Lou Reed.

Geef een reactie

