Dierenbeul

Geplaatst: 8 oktober, 2013 in column, Dingen van de dag

Onwillekeurig denk ik even aan Domino-Day. Er werd een mus afgeschoten. Wegens gevaar voor domino effect. En half Nederland was boos op beul die het dier afschoot.
Vandaag hebben twee jongens voorwaardelijk gekregen wegens poging tot afschieten van een vuurpijl met een muis er aan vast geplakt. De muis is overleden en opgezet in Natuurmuseum Fryslân. Tikkeltje overdreven lijkt me, maar het zal wel een educatief doel dienen.
Zomaar wat gedachtes die in me opkomen terwijl ik hier rustig zit te vissen met maden en wormen. Ik hoop een flinke baars te vangen voor vanavond, in de pan. Ik slacht mijn vangst meestal met een vork en een aardappelmesje. Een lastige klus, maar dan heb je ook wat.

Smakelijk eten.

Geef een reactie

