Liefdesleed

Geplaatst: 17 september, 2013 in column

Vertel me eens mijn lief,
mag ik jou beminnen,
mag ik jou bekoren.
Ik kruip voor je op mijn knieën,
naar Rome en terug.

Ik zag je voor het laatst,
toen ik laveloos en lallend,
voor je viel en opkeek,
een mokerslag me raakte,
en de tent werd uitgeschopt.

Het was een vuist,
ik weet het zeker.
Van wie,
dat weet ik niet.
Ik zit met een blauw oog,
en een vat vol liefdesverdriet.

Ik zal nooit meer drinken.
Ik zal nooit meer gokken,
jaag niet meer op rokken,
en geef jou de mooiste dingen.

Dit keer gaat het anders,
dat beloof ik jou.

Je moet wel met me trouwen,
want zo kan ik bewijzen,
dat ik van je hou.

Geef een reactie

