Iedere keer weer

Geplaatst: 4 augustus, 2013 in column, Dingen van de dag

Ik ben een zware drinker. Een liter wijn tik ik zo achterover. En nog een litertje er achter aan. Ik kan het ook makkelijk laten staan. Zolang ik maar van die eerste af blijf.

Zodra de eerste in mijn lijf zit volgen er meer.
Tot ik ‘verzadigd’ ben.
Dan ga ik slapen.
Word ik wakker met hoofdpijn.
En bedenk ik dat dit echt de laatste keer is geweest.

Maar zodra ik me weer goed voel denk ik dat ik het wel bij een glaasje wijn kan laten. Eentje maar. Terwijl ik weet dat het niet zo is. Daarom moet ik die eerste laten staan. En begin ik alvast met de tweede. Zo houd ik mezelf voor de gek. Iedere keer weer.

Proost!

Geef een reactie

