Zo Gemeen

Geplaatst: 3 augustus, 2013 in column, Dingen van de dag

Ik werd wakker van gekrijs, dat het meest leek op een speenvarken dat gekeeld werd. Toen werd het stil. Ik probeerde nog voorbij de bosrand te turen, maar het was te schemerig. Onwillekeurig dacht ik aan onze vorige hond. Die hebben we laten inslapen wegens ouderdom. Ik vond dat destijds zo gemeen van mezelf. Net zo gemeen als het wezen dat zojuist zijn prooi de das omdeed.
Ratio werkt niet. Ik leef mee met het slachtoffer: ik leefde mee met de hond die ik vermoorde. Ik ben van het soort dat wel een stukje vlees lust, maar niet wil weten hoe het op zijn bordje terecht is gekomen. Het is zo gemeen allemaal. Voortaan slaap ik met het raam dicht.

Geschreven voor 120woorden

Geef een reactie

