Buurvrouw

Geplaatst: 24 juli, 2013 in column

Vrouw en schoonmoeder zitten binnen. Ze zitten een traantje weg te pinken bij een dvd van André Rieu. Het schemert en de buitenlucht voelt aangenaam.

Bij de buren hoor ik water van de hot-tub borrelen en twee dobermanns blaffen.
Onze hond staat nieuwsgierig bij de afscheiding. En kwispelt een beetje onzeker: zijn formaat legt het af tegen een dobermann.

Buurvrouw loopt naar de afscheiding. Het water druipt van haar lijf. Wiegende heupen. Ze keurt me geen blik waardig. Ze geeft haar honden een standje. En ik geef mijn Fik een standje. Ik registreer dat het broekje van haar bikini net geen inkijk… En dan zie ik dat ze geen…

‘Johan, wakker worden! Ik breng moeder weg, doe jij de tuin?’

Geef een reactie

