Eengezinscamera

Geplaatst: 11 juli, 2013 in column

Is het echt nodig? Een camera plaatsen voor een gezin? Ik heb waarachtig geen idee.
Maar na het zien van de eerste beelden van de familie waar het om gaat dacht ik: ‘De familie Flodder.’

En ik dacht: ‘Ja, misschien is die camera inderdaad wel nodig.’ Nu ben ik een liefhebber van privacy en mensenrechten. En in beide gevallen wordt dit recht geschonden door diezelfde camera. Dus die gevoelens kon ik gelijk weer in mijn reet steken.

Een camera die wordt geplaatst omdat er twee maanden lang gewacht moet worden op een dagvaarding. De familie terroriseert de buurt al tien jaar lang.

Waarom dan twee maanden die camera? Alsof die twee maanden er nog toe doen. De uitspraak van de rechter weet ik niet. Wel weet ik dat, als het gewraakte gezin via de rechter uit huis wordt gezet, er verzachtende omstandigheden zullen zijn: ‘want camera.’

En dan zal de familie Lonis misschien, net als de familie Flodder, met een flinke zak duiten een mooi plekje uit kunnen zoeken om te gaan wonen. En andere buren gaan terroriseren.

Dus Van der Laan, wacht gewoon twee maandjes en laat de rechter uitspraak doen. Want die camera zal zich tegen u keren en alleen maar -en terecht- in het voordeel van de familie Lonis werken.

Eerder verschenen in Krapuul

Geef een reactie

