Tjilp

Geplaatst: 2 juni, 2013 in Dingen van de dag

En toen was er licht.
En er was geluid.
Ik hoorde getjilp.
En ik maakte geluid:
‘Tjilp.’

En ik kwam uit mijn ei, nat en wat stijfjes.
En toen kwam er een grote hand en die schoof me, samen met al mijn broertjes en zusjes, in een doos.
En die doos ging weer open en we stonden met zijn allen op een lopende band:
‘Tjilp.’

En toen blies een in het wit gekleed wezen me in mijn achterwerk.
En die heeft me in een tube gegooid en zo glij ik naar beneden:
‘Tjilp.’

En opeens spat ik in duizend stukjes uiteen:
‘Frrrt!’

Omdat ik een haantje ben is het leven van een legkip voor de bio-industrie me bespaard gebleven:
‘Tjilp!’

Geef een reactie

