Pakket in potlood

Geplaatst: 23 april, 2013 in column

Een uitdrukking die me mijn tenen tot verkramping doen krommen. Zegt hij dit om dubbelzinnige opmerkingen uit te lokken? Zegt hij dit om te verhullen dat hij geen idee heeft wat hij nu gaat doen?

Mag ik even in mijn potlood klimmen mijnheer Dijsselbloem?

Als ik het goed begrijp wilt u de oppositie medeverantwoordelijk maken voor uw bezuinigingsbeleid. En als het volk gaat morrelen roepen: “De oppositie heeft het zo gewild!” En dan uw handen pontificaal wassen in onschuld.

Ga regeren Dijsselbloem, en doe niet net alsof uw linkerhand niet weet wat uw handlangers ter rechterzijde van u aanrichten. Neem verantwoordelijkheid. Want we reken u, en alleen u, af op wat er met de inhoud van onze knip gebeurt.

Geef een reactie

