Anne’s kastanje

Geplaatst: 23 maart, 2013 in column

Eindelijk is het gearriveerd. Met de post. In een enveloppe. De bobbel verraadt het. Het is een kastanje. En het is niet zomaar een kastanje. Het is een kastanje van de kastanjeboom waar Anne Frank zicht op had in de tijd dat ze onderdook in het achterhuis. Ik heb er een certificaat van echtheid bij gekregen. Met een watermerk van het hoofd van Anne Frank. Ik heb al een plekje voor de kastanje: Mijn achtertuin. En ik heb er al een bordje bij bedacht: ‘Chestnut tree of a chestnut from the tree Anne Frank was looking at from her house.’

Ik heb nog geen bedrag voor een bezichtiging in gedachten, maar 10 Dollar per persoon, inclusief foto lijkt me redelijk.

Geef een reactie

