Aarslikkers

Geplaatst: 14 maart, 2013 in column

Toen het witte rookgordijn optrok zag ik een lange stoet.

Een stoet van politici die paus Franciscus I willen feliciteren. Kwijlend glibberen ze een voor een naar voren. Zachtjes likken ze aan zijn aars en wensen hem, met de geur van pauselijk mest nog in hun neusharen, alle goeds toe.

De paus glimlacht minzaam, en maakt zich klaar om condooms te verbieden, abortus strafbaar te maken en homofielen het normale leven onmogelijk te maken en hun/haar rechten te ontnemen. Verder zal hij zich richten op het toedekken van kindermisbruikschandalen met de mantel der liefde. Zal hij, in naam van God zijn volgelingen voorhouden wat goed en slecht is.

Mijn hond likt aan zijn aars. Zijn anale klieren staan op springen. Van al dat gelik stinkt de hond behoorlijk uit zijn bek. Ik breng hem naar de dierenarts, waar de klieren worden uitgeknepen. Zodat de irritatie weg is en hij niet meer aan zijn achterwerk likt.

‘Wil je de anale klieren van de paus ook doen?’ De dierendokter kijkt me vragend aan. Ik schud mijn hoofd. ‘Het interview met het nieuwe koninklijk paar wordt zowel door de publieken als RTL verzorgd,’ babbelt de dierendokter om de stilte te verbreken. Ik zucht zachtjes. ‘Tegen die anale klieren is geen kruid gewassen.’

Geef een reactie

