Je weet het niet bitch

Geplaatst: 23 februari, 2013 in column

Ik ergerde me wel heel erg toen een dame van het Prins Claus Fonds pontificaal verklaarde dat haar vereniging bijna eigenhandig de manuscripten in Timboektoe had gered. En dat zij niet mocht zeggen waar de manuscripten nu liggen. ‘Je weet het niet bitch’ was mijn eerste meedogenloze gedachte.
Ik vergat het voorval op tot ik op ‘Zo’n krachtig DNA-spoor heb ik zelden gezien’ stuitte. Een uitspraak van officier van justitie Oebele Brouwer over de zaak Vaatstra. Alsof die pennenlikker alles eigenhandig had opgelost. Heeft hij de swabs eigenhandig geanalyseerd?

Als het echte werk achter de rug is komen ze uit alle hoeken en kieren:
Uitzuigers die zichzelf als centrum van het universum zien en alle aandacht naar zichzelf pogen te trekken.

Geef een reactie

