Mega-provincie

Geplaatst: 5 februari, 2013 in column, Politiek

Ik schaam me een beetje omdat ik Fries ben en kan dan ook niet wachten tot mijn provincie opgaat in het mega-noorden Dan ben ik niet langer een provinciaal. Dan ben ik een mega-noorderling. Ik ben allang geen Nederlander meer, maar een Europeaan uit een kutprovincie genaamd Friesland. Een Fries, die mega-Fries wil worden. Want groter is beter!

Helaas moet ik nog even wachten op het mega-gevoel. Noord-Holland moet eerst, samen met Utrecht en Flevoland.
Maar wij trappelen van ongeduld, wij Friezen, ik bedoel, wij mega-provincialen, afdeling Friesland. Want wij zijn geen Friezen. Wij zijn geen Nederlanders, Wij zijn mega-provincialen uit Europa. Eindelijk mag ik mijn Friese achtergrond afschudden. En wie wil er nog Fries zijn?

Dank je Ronald Plasterk, voor het mega gebeuren.

Geef een reactie

