Onaantrekkelijke verpakking

Geplaatst: 2 december, 2012 in column, Dingen van de dag

Als jonge jongen heb ik een poosje Rider gerookt: halfzware shag waar een chopper op stond afgebeeld. Shag kostte, met vloei, rond de 1.25 gulden. Toch stapte ik weer terug op Samson, mijn oudste broer deed dat tenslotte ook. Het was de tijd dat de gemiddelde roker in mijn omgeving Drum rookte. Ik besloot op een goede dag het iets duurdere Zware Van Nelle te gaan roken omdat ik, wanneer ik als 16 jarige jongen een paar glazen bier op had, Samson nergens meer naar vond smaken.

Vrijwel iedere kroeg tapte destijds het smerige Skol bier. Als je ging stappen was het altijd even zoeken om een ‘normale’ Amstel of Heineken kroeg te vinden.

Inmiddels ben ik gestopt met roken. Ik heb heel wat afgerookt op het schoolplein, in de kantine, in de kroeg en waar al niet.
Rond mijn 40e, zo’n 14 jaar geleden, ben ik gestopt met roken. De enige reden dat ik stopte was, dat ik nog wat langer wilde leven. Noem het een bijvangst van de Midlife Crisis.

Mijn ongezonde levensstijl heeft de verpakking van mijn lijf deerlijk aangetast. Maar je weet hoe het gaat met mensen: het gaat om de inhoud, niet om de buitenkant.
En zo is het ook voor de roker: het gaat om de inhoud, niet om de verpakking.
Dus als je nergens mag roken en de verpakking lelijk is doe je het gewoon achter gesloten gordijnen en met het licht uit.

Het wordt er alleen maar lekkerder van.

Geef een reactie

