FCUK in Griekenland

Geplaatst: 22 oktober, 2012 in Dingen van de dag, Maatschappij

Mensen die hun land ontvluchten. Weg van armoede, oorlog, onderdrukking en andere ellende. En dan komen ze, via Turkije, terecht in Griekenland. Steken ze, met gevaar voor eigen leven, een rivier over. Met de kinderen op hun schouders. Een onwerkelijke wereld. Ik ben niet in staat me in hun situatie te verplaatsen. Een ontevreden Griek legt uit waar de vluchtelingen neerstrijken. En dat de politie de vluchtelingen straks ophaalt om ze af te voeren naar een asielcentrum.
De ontevreden Griek draagt een witte baseballcap. Er staat FCUK op. Ik vraag me af of dit door de regisseur bedacht is. Waarom ik dat denk weet ik niet. Het zal wel iets met afstomping, cynisme en wantrouwen te maken hebben.

Uitzending Gemist.

Geef een reactie

