Rilling

Geplaatst: 21 oktober, 2012 in Dingen van de dag

Het nieuws dat een complete familie, om welke reden dan ook, van het leven beroofd is geeft me altijd een akelige rilling. Vandaag las ik over het gezinsdrama in Schalkwijk.

Schalkwijk ligt in Utrecht. Sinds vandaag ben ik daarvan op de hoogte. Over een week ben ik dat weer vergeten, net als het vreselijke drama wat zich daar heeft afgespeeld.

Bij nader onderzoek ontdekte ik dat André Hazes in de jaren zeventig een kroeg pachtte in Schalkwijk. Dat maakt Schalkwijk geschikt voor een pelgrimstocht naar André’s oude kroeg.

Ik ga morgen meteen naar Schalkwijk. En voel een rilling over mijn rug lopen bij de gedachte dat ik een pilsje krijg uit André’s oude tap.

Ik zal Schalkwijk nooit meer vergeten.

Geef een reactie

