Kraplap

Geplaatst: 3 oktober, 2012 in Dingen van de dag, Fictie

Ik vind het heerlijk om karton te knuffelen, in mijn armen te nemen, ja, zelfs een kusje op karton is voor mij een van de fijnere dingen des levens. Kleurig pakpapier maakt het nog veel interessanter. Een mooi verpakte doos, daar wil ik wel aan ruiken, ja zelfs keihard snuiven.
De geuren die ik dan ruik doen me dan denken aan vroeger. En als ik een mooi verpakte doos hard knuffel en verkreuk, komt mijn kindertijd weer helemaal tot leven.
Ik zie mijn moeder dan weer helemaal voor me. En hoe ze me afweerde als ik haar wilde knuffelen.

Ik kom uit Spakenburg en ben geboren uit een in ‘kraplap’ geschouderde dame, die ik moest aanspreken met het woordje ‘moeder’.

Geef een reactie

