Biologische Boer

Geplaatst: 2 oktober, 2012 in Dingen van de dag

Biologische eters hoeven nooit iets bij mij. Sterker nog, ze komen er bij mij niet in.

Omdat ik plofkippen eet.
Karbonaadjes uit de ALDI eet.
Biefstuk uit Argentinië eet.
En tonijn met stukjes dolfijn eet.

Ik heb een sticker op mijn voordeur: Wij ‘hartje’ Plofkippen.

En nu blijkt er een tekort aan biologische melk te zijn. Omdat biologische koeien minder melk produceren.

Koeien die biologisch moeten leven zijn ongelukkig. Ze moeten biologisch voer eten. Buiten, in de kou, in de wei. En dan gras eten waar ze zojuist nog in gepoept hebben.

Biologische koeien zien er net zo ellendig uit als hun biologische boer.

Koop daarom gewoon eten, al was het maar om van die biologische betweters af te zijn.

Geef een reactie

