Leven Na de Dood

Geplaatst: 26 september, 2012 in Fictie

Ik was al een tijdje dood toen ik merkte dat ik leefde. Het besef dat ik nog leefde deed me ontwaken. Toen ik mijn ogen opende was er nog steeds ‘niets’. Ik stak mijn vinger uit en voelde een rubberachtige substantie. Ik kon er een gaatje in prikken. Een schemerig schijnsel verlichtte mijn lijf. Mijn lijf leek op een uitgedroogde mummie met losse vellen, pezen en botten .
Of ik in de hel of iets anders was wist ik niet. Ik scheurde de rubberachtige substantie open en stapte uit mijn verpakking. Die leek nog het meest op een pop waar een vlinder uit kruipt.
Ik voelde me als herboren, had zin om pijn te doen en voelde een nieuw gevoel: bloeddorst.

Ik had honger zoals ik nog nooit honger gevoeld had. Het enige eetbare wat ik zag was het omhulsel waarin ik wakker geworden was. Ik nam een hap en merkte dat ik al mijn tanden weer had. En dat mijn kaken krachtiger dan ooit waren. Ik had mijn behuizing in een mum van tijd verorberd. Verderop zag ik een andere zak. Het leek op het omhulsel dat ik zojuist had verorberd. Ik prikte met mijn vinger een gaatje in het omhulsel. De kleurloze smurrie die er uit kwam maakte me duidelijk wat hier gebeurde. Onze zielen verpoppen en veranderen in wat ik nu ben.
Ik besloot de beschadigde pop leeg te zuigen. Mijn niet te stoppen honger moest gestild worden.

Voor het eerst voelde ik me verzadigd. Ik had een ziel opgegeten. En dat voelde goed. Een onsterfelijke ziel. En spoedig zou ik merken wat zoiets met je doet.

Het was tijd om mijn ogen, of die doffe zwarte dingen die in mijn oogkassen zaten, eens goed de kost te geven. Het meest opvallende was het schijnsel. Alles had een tint die een fotograaf als ‘Sepia’ zal omschrijven.
Ik had nog geen lotgenoten gezien, maar misschien was waar ik nu was een kraamkamer voor de zielen van overleden personen. Alles zag er opvallend aards uit. De zon scheen, er was begroeiing, en ik , ik kreeg weer honger.
Ik moest verder met mijn strooptocht en negeerde de omgeving. Ik zocht alleen om leven. Om op te eten. Om te overleven

Geef een reactie

