Verslaving

Geplaatst: 5 september, 2012 in Dingen van de dag

Wanhopig haal ik mijn huis overhoop, op zoek naar tabak. Alle jaszakken gecontroleerd, tussen de naden van de bank gevoeld, de auto op restanten nagespeurd: niets. Dan maar peukjes slopen en daar een sigaretje van draaien. Smerig, maar beter dan niets. Opgelucht neem ik een flinke haal van tabak, stof en as. Ik kuch, maar de nicotine doet zijn werk. Als ik even later een voorraadje shag koop neem ook nog maar een krantje mee. Ik lees dat de Grieken op zoek gaan naar olie. Ze hebben het geld dan ook hard nodig. Toch zonde dat ze gaan boren aan de prachtige kusten van Griekenland.
Ik kijk naar mijn peuk, waarvoor ik bereid ben een halve moord te doen en huis en haard overhoop te halen. Daar zijn de Grieken mee bezig: huis en haard overhoop halen. Voor geld.
“Verslaving,” bedenk ik en besluit dat het tijd wordt om te stoppen met roken. Maar dat zien we morgen dan wel weer, want ik heb weer een voorraadje en het is zonde om dat zomaar weg te gooien.

Geef een reactie

