Dikke kuiten

Geplaatst: 5 juli, 2012 in Dingen van de dag, Fictie, Sport

Mijn enkels zijn veel dikker. Die wijde hardloop-broekjes zouden mij niet passen: veel te dikke bovenbenen. Met aan de binnenkant oude wijven vel: rimpelig lil. Ik merkte dat voor het eerst op toen ik een jaar of 40 was. Het is sindsdien alleen maar erger geworden.

Ik kijk naar de laatste vijf kilometer. Een Ethiopiër is er vandoor gegaan. “Kijk eens goed naar zijn enkels. Sprietjes zijn het. Vind jij ze niet te mager?” Ik wacht niet op antwoord. Ik knijp eens in mijn kuiten. Mijn kuiten zijn lekker stevig. Ik ga voor de spiegel even op mijn tenen staan. Stoer. Tevreden loop ik naar het wijnrek. “Jij ook eentje?” Ik wacht niet op antwoord en schenk een glaasje in.

Geef een reactie

