De plensbui

Geplaatst: 3 juli, 2012 in Dingen van de dag, Herinneringen
Tags:

Onderweg naar school begint het te regenen: ik loop wat sneller door. Dan gaat het nog harder regenen: ik vind het een beetje eng worden. Dan begint het te plenzen, keihard, in de windstilte, alleen maar regen. Regendruppels spatten uiteen op de betonnen stoeptegels, als steekwapens, scherp en blikkerend.

Een claustrofobisch gevoel maakt zich van me meester. Ik ontwaar een chloorgeur: geur van paniek. Mijn neusgaten willen snuiven en staan wijd open. Mijn ogen zien alleen maar opspattend water. Mijn sandaaltjes en sokjes zijn kletsnat.

De regenbui is voorbij, een laatste druppel klettert hol op een omgekeerde, zinken emmer. De stilte zuigt aan mijn doorweekte oren. Ik sta stil en huil zachtjes, heel even maar. Gelukkig heeft niemand dat gezien.

reacties
  1. mwvd schreef:

    Nou ja…leuk, leuk….ik vind het een mooi geschreven blog.

Geef een reactie

