Silent Witness

Geplaatst: 20 juni, 2012 in Fictie
Tags:, ,

Een harde klik doorbreekt het monotone gezoem van de koeling. De lijkschouwer begint zijn dag.

Doodstil controleert de lijkschouwer het vuil onder mijn nagels, zoekt hij om hardhandige blauwe plekken.
Ik lig hier voor dood op een roestvrijstalen tafel. Iemand wil weten waarom ik dood ben.
Zo nu en dan galmt er vaktaal voor lijkschouwers de lege kilte in.

Ik lig hier voor dood. Maar waarom voel ik dan? Het zeurende gekriebel van zijn onderzoekende handen? De kou van de roestvrijstalen tafel?
Met mijn laatste, stille schreeuw van pijn maakt de snijdende lijkschouwer een eind aan de schijn van mijn dood.
Mijn hart word gewikt en dan gewogen in een weegschaal.
Er galmt vaktaal voor lijkschouwers de lege kilte in.

Geef een reactie

