Slaapwandel Wens

Geplaatst: 19 mei, 2012 in Dingen van de dag, Fictie
Tags:, ,

Ik wandel wezenloos door de kille keuken en zie het scherpe messenset uit de ALDI. Ik pak de middelste tussenmaat: die wordt weinig gebruikt en is daarom nog steeds in goede staat. Dan voorzichtig de steile trap op, zachtjes sluipen als een zombie. De gesloten slaapkamerdeur voorzichtig openen, het piept en kraakt weerbarstig, niet wakker worden nu! Mijn benen voelen zwaar, het mes weegt een ton. Maar ik zet door. Mijn geliefde snurkt, mond wijd open, slaapkamergeur ronkt uit de keel. Ik hef het zorgvuldig uitgekozen mes. Wakker worden, wakker worden!
De slaapkamer schudt, ik word weggetrokken van mijn slachtoffer. Sloom open ik mijn slaperige ogen, mijn geliefde kijkt bezorgd: “Je droomde?”
“Ik droomde dat ik slaapwandelde,” antwoord ik teleurgesteld.

Geef een reactie

