Hoe vang je een kabouter?

Geplaatst: 1 mei, 2012 in Fictie
Tags:

Die dag besloot ik het kreng te gaan vangen. Ik had nog geen idee hoe, maar een ding stond vast: zodra ik dat ding weer zie spring ik er bovenop, hoe dan ook.
Ik besloot de plek waar ik de kabouter voor het eerst zag uit te graven om te onderzoeken wat zich daar onder de grond afspeelde.
Gewapend met mollenvallen, een schop en mijn fototoestel wandelde ik naar de bosrand. Toen ik bij de bosrand was aangekomen merkte ik dat ik gevolgd werd. Ik keek om, en toen naar beneden: de kabouter!
Het kreng verdween al in de grond, maar ik sprong boven op zijn rooie muts. Ik had het mormel bij zijn hoofd vast. Maar toch zakte het verder de grond in. Ik liet niet los en werd mee de grond ingetrokken. Toen vielen we samen in een ondergrondse gang. “Jij weer,” zei de kabouter. “Ja ik weer,” antwoordde ik terwijl ik de modder van me afklopte. “En waarom ben ik nu even groot als jij?”

Geef een reactie

