Flard

Geplaatst: 16 april, 2012 in Dingen van de dag, Maatschappij, Mensen

Net wakker en ik hoor de eerste sirene al.
Een ambulance raast langs.
Ik draai me nog even om.
Broeders rijden naar een plek des onheils waar ik misschien iets over zal lezen in een toegeschoven krant.
Hier is niets aan de hand, daar wordt leed geleden.
Een broeder lapt iemand op, een dokter verklaard iemand dood.
Ik verwissel mijn warme dekens voor de kille buitenwereld en kleed me om.
Koude voeten, het zeil plakt.
De sirene staakt, ik onthoud wat ik dacht.
De koffie is sterk en verdringt mijn stemming.
Een beetje melk om de bittere smaak te verzachten.
Dan sta ik op, druk op een knop.
Een zoveelste flard, vastgelegd voor de eeuwigheid, is de wereld in gestuurd.

Geef een reactie

